آشپزی با الی گولو

کاری برگر سبزیجات
نویسنده : - ساعت ٢:٢۱ ‎ق.ظ روز جمعه ۱۳٩۱/٤/۳٠
 

براتون یک برگر 100% گیاهی آوردم با یک طرز تهیه راحت و از اونجا که از چند مدل سبزیجات هم توش استفاده شده سرشار از ویتامینه. مزه اش هم خوب بود و می ارزه که یک بار امتحان کنید شاید مشتریش بشین.

 

طرز تهیه در ادامه مطلب....


مواد لازم: 

پیاز ریز خرد شده ( من انداختم تو خرد کن ) یک عدد بزرگ 

سیر له شده 4 تا 5 حبه 

هویج بزرگ رنده شده 1 عدد 

کدو رنده شده ( متوسط ) 2 تا 3 عدد 

نخود فرنگی پخته یک پیمانه 

تخم مرغ 2 تا 3 عدد ( من 3 تا زدم) 

گشنیز خرد شده 2 تا 3 قاشق غذاخوری 

نمک- فلفل- پودر کاری به میزان لازم

پودر سوخاری 3 قاشق غذاخوری 

 

طرز تهیه: 

پیاز رنده شده را همراه با کمی روغن در تابه بریزید و تفت بدین تا تغییر رنگ بده.

 سیر له شده را هم اضافه کنید و تفت بدین.

هویج رنده شده را هم اضافه کنید و تفت بدین. 

و کدو را 

باید بذارین آب این مواد کشیده بشن البته نه که بسوزن. 

گشنیز خرد شده را هم اضافه کنید. 

نخود فرنگی پخته را بریزین توی خرد کن و یک چرخ بدین تا له بشه و به این مواد اضافه کنید. 

تخم مرغ، نمک فلفل، زردچوبه و پودر کاری را با پودر سوخاری به این مواد اضافه کنید و با هم خوب مخلوط کنید. 

تا این شکلی بشه.

به این مرحله که رسیدم یک تخم مرغ دیگه به موادم اضافه کردم برای همین تو دستور نوشتم 2 یا 3 تا تخم مرغ. بعد این مواد را بذارین نیم ساعتی داخل یخچال بمونه تا کمی خودش را بگیره.

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و از مخلوط دایره هایی به شکل برگر در بیارین و بعد از داغ شدن روغن بذارین برگرها سرخ بشن. این برگرها وقتی دارین میندازین تو ماهیتابه ممکنه عین من به خودتون بگین دیدی وا رفت؟ ولی اصلا اینطور نیست. وقتی میذارین تو ماهیتابه یکی دو دقیقه بهش اصلا دست نزنید اینطوری خودشو کاملا میگیره. 

وقتی دو طرف برگرها با حرارت متوسط سرخ شد با نون همبرگر و هر سسی که دوست دارین همراه با کاهو و گوجه فرنگی سرو کنید.

نوش جاااان خجالت

 

منبع: مجله ساناز سانیا